keskiviikko 18. elokuuta 2010

Hot dog

Nu måste jag skriva en sak till på en gång - det är nämligen så att familjens yngsta medlem, den håriga, opponerade sig och sade att om jag inte skriver något om henne också, kommer hon aldrig mera att sjunga till munspelsackompanjemang (vilket ord, blev det rätt nu månne?). Det vill vi ju absolut inte så därför: här följer nu en bildberättelse "Det hände en tisdag":
















"Jag förstår inte det här spelet, hette det krokant eller något? Jag ryms inte under de där järngrejerna, har försökt. De fastnar i ryggen..Vi kan väl spela fotboll istället?



















Vänta lite, måste bara ta död på bollen först. Så hääär....

















..och så hääär...






















..och på det här viset..



















Puh, det var jobbigt..nu kan vi börja spela..





















Men vad hände med dig, varför låter du som en katt? Jag tänker minsann inte leka med några katter, de skall jagas upp på taket.."

Nu borde alla vara nöjda - eller?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti