sunnuntai 5. syyskuuta 2010

Risk för frost

Precis som förra hösten har jag igen en massa blommor som först nu börjar bli färdiga för blomning - astrar, dahlior, gladioler..Antagligen lyckas jag få dem för sent i jorden för att de skall hinna med..Nu knoppas det på många håll i trädgården och jag följer nervöst termometern. Än så länge har det inte gått ner till noll men nära har det varit, en natt sov dahliorna under filt för säkerhets skull.

En av de viktigaste anledningarna varför jag vill ha blommor i trädgården är för att man skall kunna plocka in i vas. Av någon anledning blev det inte så mycket det här året, det blev inte så väldigt mycket blommor. Kanske torkan gjorde sitt till. Nu blir det i alla fall blommor, här har ni en liten bukett. Lustigt vad de råkar matcha min konstfototavla i bakgrunden! Fast på den är det vårens drottningar som ståtar, tulpaner alltså. Våren möter hösten...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti