maanantai 1. maaliskuuta 2010

Vårtecken och vinnare

Jaha, då var det måndag igen då..Idag har det kommit ner massor med snöslask från ovan. Vår väg som går genom skogen har förvandlats till geggamoja som bilen sjunker ner i, väldigt trevligt att köra i det när man inte vet om man kommer fram dit som man själv har tänkt sig eller dit som geggan har tänkt..Igår lyckades jag köra fast i en snödriva på vår egen backe så ordentligt att fyra personer kämpade över en timme för att få loss bilen..

Men trots detta så kommer faktiskt våren närmare hela tiden, det ni! Här skall ni få några bevis i bilder:

 

Har ni sett en sådan här videkatt förut? Det gäller att titta nära..



Det här skulle ni aldrig gissa rätt på, den här blommar nämligen sisådär två månader för sent, det är en..



Amaryllis! Fick dom av mamma någon gång i november, planterade i kruka. Trodde att de var helt döda men långsamt långsamt började det synas livstecken. Och nu, NU blommar de! Denna har fyra blommor i samma skaft..Och ser ni vad där är mera, något grönt?


 JAAA, det ÄR björklöv, faktiskt!!! Mannen tog in kvistar för ca två veckor sedan, och efter att ha varit i värmen belönade de oss med denna syn, små underbara gröna löv!!! Med just den där klibbiga fuktiga ytan som de även får ute när det blir vår på riktigt!! Vilken exotisk syn i denna snöslask!!

Så till tyck till-tävlingen som var slut igår. Jag hade hoppats på lite mera svar men är jätteglad för er som tyckte till, tack snälla ni! Vad jag inte hade räknat med var att det skulle vara så svårt att belöna bara en av er, dvs att utse bara en vinnare, helst skulle jag vilja belöna er alla! Men rätt skall vara rätt, så därför skall jag nu berätta för er att vinnare i min bloggtävling är......PERSILJA!! tusen grattisar! Skall höra av mig till dig för att få adress osv vart priset skall skickas! Och till er alla önskar jag riktigt underbara stunder med stora och små förändringar i hemmet!

1 kommentti:

  1. åååå Tjoho!!! Jippi!!! Vad glad jag blir!!!! Jag väljer tveklöst Nostalgipaketet. Älskar de bilderna allra mest!
    Tack för vinsten. Är så glad! :) Jag mejlar också!

    VastaaPoista