tiistai 23. helmikuuta 2010

Om en "tyck till-tävling" och lite annat..

Här sitter vi med frusna näsor, jag tror att i natt var det rekordkallt vad gäller i alla fall Kimitoön, vi hade -26...usch säger jag bara..Nu har vi eldat i alla ugnar här på morgonen och det känns riktigt skönt nu, och ute är det "bara" -15 nu. Kanske man kunde bege sig ut för att skotta snö (igen)..

Hur går det med mitt inredningsprojekt då? Jodå, långsamt framåt, har faktiskt lyckats få upp nya gardiner till köket. Letade på alla loppisar i byn efter rätt tyg men det fanns inte så jag var tvungen att ge efter och gå till den lokala tygbutiken. Jag har inget emot att köpa nya tyger men vill i alla fall först och främst köpa på loppis om det är möjligt. Hittade en "ändbit" av ett tyg som var tillräckligt mycket "Pippi Långstrump", det fanns inte så mycket kvar men det fick gå bra i alla fall. Så här ser gardinerna ut:

 

Ni får ursäkta att det är en sådan hemsk blixt-bild, jag orkade bara inte släpa fram stativet..Tar bättre bilder sedan när jag får hela köket i ordning, men nu alltså en liten "glimt" så ni ser att det går framåt..Nu ser det faktiskt ganska somrigt ut i köket, kanske lite i tidigaste laget men who cares..
Jag har aldrig haft någon tävling här i bloggen så nu tänkte jag att det skulle vara roligt. Lotterier är jag inte riktigt för men nu blir det en tyck till-tävling. Vad konstigt det låter, men tanken är alltså att jag ställer en fråga och den som i sitt svar ger den bästa/roligaste förklaringen till varför hon/han svarar just så, vinner ett pris. Och frågan lyder:

Vilken årstid passar bäst/inspirerar mest till att göra om hemma/inreda? Förklara varför just då!

Vad vinner man då? Jo, den som blir vald som vinnare får välja ett utav konstfotokort-seten som vi har i nätbutiken, alternativen är:


"Naturell"


"Abstrakt"


"Snö och is"


"Nostalgi"

I setet ingår alltså fem olika kort (med blank insida) med kuvert, värde 10 €. Vinnaren får välja ett utav seten. 

Så nu hoppas jag på massor med kommentarer, tävlingstiden pågår fram till nästa söndag, 28.2.10 kl 18. Man kan delta genom att lämna kommentar till denna postning eller skicka mig e-mail, adressen finns någonstans här i högermarginalen. 

Ha en skön vecka allihopa, här i Finland har en del sportlov den här veckan. Lite kallt för sportande kanske men ändå..

3 kommenttia:

  1. den årstid som inspirerar mig mest är våren, för då vaknar ju också naturen upp till liv. så här års är det helt dött på inredningsfronten hos oss. åtmistone det här året - känns som om både hjärnan och inredningslusten är helt igenfrusna.
    ha det gott trots de obehagliga temperaturerna!

    VastaaPoista
  2. För mig är det hösten. Det är inget jag väljer. Det bara blir så. Orsaken tror jag är högst naturlig. På sommaren lapar vi sol och är lite lediga. Jobbar i trädgård och badar i havet och fyller på batterierna. Så på hösten är batterierna fulladdade. Då finns kraften att ta tag i stora projekt. Så är det för mig.

    VastaaPoista
  3. På hösten. Då kryper man återigen inomhus efter en (förhoppningsvis) lång och skön sommar ute. Och då vill man gärna förnya inne, omge sig med vackra varma färger och levande ljus!

    VastaaPoista