sunnuntai 22. marraskuuta 2009

I skymningen..

Ni blir väl snart trötta på att läsa om skogar hit och dit men nu måste jag bara berätta om vad vi gjorde idag..När vi igår var till älvornas skog kom vi överens om att dottern inte får gå dit ensam, det är lite farligt för barn där för att det är så vått osv. Men jag lovade att jag skulle komma med henne dit närhelst hon ville. Idag ville hon igen, och jag måste erkänna att jag känner mig också dragen dit, det är så vackert och spännande. Dagarna är dock ganska korta så här i slutet på november, så det hann bli skymning innan vi kom iväg. Hela familjen gav sig ut på det lilla äventyret, jag hade med kameran, stativet, ficklampan och en stallykta. Det var en härlig och annorlunda stämning där, dock var det lite svårt att gå eftersom man inte såg de nedersta "pinnarna" på de stora granarna. Man fick se upp att man inte hade dem i ögonen. Hunden hade inte problem att se så hon sprang omkring och skrämde slag på oss genom att susa förbi precis vid fötterna. En gång tabbade hon sig också dock, det blev en liten felbedömning på hoppavståndet så hon plumsade rakt ner i bäcken! Upp kom hon lika snabbt så det kändes inte lockande att simma tydligen.. Mannen och dottern roade sig med att slänga en pinne i bäcken och sedan följa den med ficklampan..



..och jag var rädd att det skulle bli fler än hunden som blev blöta om magen, bäck-kanten var så mjuk. Jag roade mig med att ta stämningsbilder..




Det var så mörkt att jag fick titta med ficklampan när jag skulle ställa in kameran! Men i sin galenhet var denna lilla äventyr så härlig, ni vet sådana där små spontana grejer som man borde göra oftare!

Sedan hem och dricka te, äta tårta och titta på Strömsö. Jag får alltid sådan lust att skapa något när jag tittat på det programmet så jag blockade fram symaskinen och så gjorde vi lite allt möjligt med dottern. Mer om dessa alster senare..Det var inga elefanter  den här gången dock. Slutligen satt vi alla i köket, mannen höll på ritade och planerade "innanmätet" på den kommande båten, jag sydde och så läste dottern till oss från en utav böckerna i serien "Lilla huset på prärien". Det var jättehemtrevligt! Prova någon gång, be någon i familjen att läsa något alla tycker om och så gör man något under tiden, handarbetar eller något. Tv:n är stängd, ute viner vindarna men inne är det varmt och skönt. Rekommenderas varmt!

Ha en skön kommande vecka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti