sunnuntai 15. marraskuuta 2009

Söndagsnytt..

Tänkte skriva här men först läsa några av mina favoritbloggar - och det tänkte ju gå galet, ni vet, man hittar nya intressanta bloggar som nämner nya intressanta bloggar osv osv..fick riktigt ta mig i kragen och ta det här nu först och läsa sedan..

Idag skall det bli mest bilder, hade jag tänkt. Nämnde igår att vi höll på och fixa i min arbetshörna. Nu tog jag en bild och den har ni här:



Var faktiskt lite blyg först när jag skulle sätta in den här, fick plötsligt för mig att vad månne ni andra tycker om det här, det ser ju inte så märkvärdigt ut. Men för mig är detta en stor grej för nu känns det så luftigt och fint och rymligt att sitta här och jobba och skriva. Som om jag skulle ha fått ett riktigt arbetsrum! Skall kanske skaffa vita pärmar och några vita korgar till så det blir lugnare stämning i hyllan. Skall dessutom sätta spetskant på hyllorna, och så något mjukt i hörnen, slog idag huvudet i en..

Sedan var det elefanten ja..om jag var blyg att sätta in bilden ovan, så är det ju att blotta ut sig helt att lägga ut följande bild..




Det här är Pricken (Pilkku) - elefanten (?) som jag och dottern sydde tillsammans. Visst ser den konstig ut? Men dottern älskar den och det är huvudsaken. Och så var det ju den första, vänta bara så skall jag nog..Dessutom så har den visat sig vara en väldigt bra nackkudde, en oväntad sidoeffekt!

Satte idag in konstfotokort i nätbutiken, jag är så glad för dem! Här skall ni få se:




"Levande ljus"..




"Ros"..




"Naturell"..




"Abstrakt"..




"Snö och is"..




och slutligen "Nostalgia". Alla dessa hittar ni i nätbutiken, klicka in på bilden här uppe till höger! Passar bra till gåva eller till att skriva i och skicka till någon man tycker om! Apropå skrivandet så borde vi nog alla skriva gammaldags brev och kort oftare, man använder e-post så ofta nuförtiden att skrivandet med en penna glöms väl snart bort helt. Det finns ju forskare som är oroliga för våra ungdomar när de bara använder datorer, att hur skall det gå med att skriva för hand. Så låt oss se till att åtminstone våra barn kan skriva vackert med en penna och läsa böcker gjorda av papper!

Vi har fått en rolig söndagstradition, hela familjen bänkar sig framför tv:n 17.15 och tittar på Strömsö. Nu har jag kommit på att jag vill gärna ha något gott och en kopp te samtidigt, så idag blev det chokladmuffins i all hast. Skulle först baka ett bröd som jag såg recept på i min favorittidning Lantliv men den blev färdig först senare..




Usch, hemska bild tagen med blixt men jag orkade inte ställa upp stativ och grejer..ton i ton blev det visst..Brödet smakade ganska hmm..speciellt och nu tycker jag att det har bubblat i magen hela kvällen. Kanske det är bikarbonatet som har fortsatt att jobba.Tror att det smakar bättre imorgon när det stått sig lite. Här är receptet om någon skulle vilja prova också..




Hittade för några dagar sedan en rolig duk på det lokala loppiset. Så här ser den ut:




ja den är ganska skrällig i färgerna, kanske inget för den som tycker om ljus inredning. Men det var något så härligt 70-taligt över det hela så jag kunde inte motstå..Det påminner faktiskt om min egen barndom, mamma hade en skål med lite liknande motiv, det var en Arabia-skål tror jag. Har faktiskt en lite liknande själv också, fast det här är inte riktigt den riktiga..




Min man gillar mer enkla vita dukar så vi får se om har får hicka av den här. Vi har röd och vita smårutiga gardiner i köket och konstigt nog så passar duk och gardiner bra ihop. Kanske det är för det finns så mycket rött i duken.

Bara bilder den här gången, jo jag tackar..nu har jag bladdrat på i alla fall! Men det är ju inte så farligt, här ryms det ord! Hoppas ni alla får en riktigt fin vecka, låt er inre sol lysa om den yttre har gömt sig för tillfället!

4 kommenttia:

  1. hej laura och tack för din vänliga kommentar inne hos mig.
    visst är det jätteroligt att få se bilder från andra bloggares hem. alltid får man något tips eller någon aha-upplevelse som man sen kan spinna vidare på själv eller också bara njutning för stunden!
    ha det gott!

    VastaaPoista
  2. Hej på dig! Jag blir så glad när någon lämnar en kommentar, tack för det! Det är jätteroligt att kika in hos de olika bloggen, det är lite som att hälsa på hos vänner. Och många som bloggar har ju så superbra och roliga idéér, det är väldigt stimulerande att se och läsa. Och inredning är ju bara så kul, fast man inte har mycket pengar att lägga ner på det..Kram Laura

    VastaaPoista
  3. Härlig arbetshörna! Och elefanten var ju supercharmig! Klart dottern älskar den! :)

    Kan inte lägga in min skönhembloggadress här så det visar min icke ännu använda blogg...:)

    VastaaPoista
  4. Hej Pernilla! Vad roligt att du lämnade en kommentar, jag uppskattar verkligen er alla som skickar några ord, det känns mycket roligare att skriva när man känner att där finns någon..Persiljas shop låter spännande, vad månne det skall bli? Eller kanske det har stått i bloggen din, måste gå och lusläsa på nytt..Hoppas du kommer igen, du är hjärtligt välkommen!

    VastaaPoista