perjantai 18. syyskuuta 2009

Om bildgåtor och hemligheter

Det var en underbar dag idag, just en sådan höstdag som jag speciellt gillar. Luften är klar, solen värmer, jobbet flyter - nej, vänta lite, var kom det där sista ifrån? Önsketänkande kanske..Ja, jag hade faktiskt planerat en hemmadag idag, hade gjort upp i huvudet en jättelista på allt som jag skulle göra. Den listan är så lång att det skulle krävas en dag som är lång som en hel vecka för att det skulle gå..Men det är bra att vara optimist så..Nå, vi var och tog upp en lång rad potatis, hela familjen. Det rådde faktiskt en riktigt hektisk stämning på åkern, dottern och jag slogs nästan om vem som skulle få plocka upp de gulvita guldklimparna som dök upp vartefter mannen grävde upp dem. Dottern var iförd sin cykelhjälm så det verkade som om hon hade bestämt sig för att vinna denna tävling..Eller kanhända hjälmen var på för att hon bara MÅSTE ta en runda med cykeln med ungefär 10 minuters mellanrum, hon lärde sig nämligen i torsdags att cykla utan stödhjul. HURRA! För 35 år sedan lärde min pappa mig att göra det, och nu lärde han vår dotter. Rörande!

Hade planerat att jag skulle göra riktigt fint på terrassen, där ser bara förskräckligt ut för tillfället. Mannen lyckades kränga upp delar av trädgårdsgungan och jätteparasollen och lite annat upp genom vindsluckan (jag fattar inte hur han lyckades och ensam dessutom), jag däremot hann inte göra något där (på terassen alltså). Men imorgon, då skall ni få se, då ryker jag ihop med krukor och grejer som en galen orkan (lämnar förhoppningsvis lite bättre ordning efter mig) och skall göra det fint. Om jag hinner och orkar skall jag ta några bilder på hur det blev (om jag är vid medvetande imorgon kväll efter allt orkanerande, hmm heter det så..)

Nu skall ni få två "bildnötter"  att pigga upp fredagen med:

1) Hitta en hund (nej det är ingen räv) i bilden


2) Hitta en pojke i bilden

Sådant händer det här i skärgården..Kvällen använde jag till att under stor inspiration göra..ja men förresten skall jag inte ännu avslöja vad det var jag höll på med, skall ge ännu en bildgåta. Det har faktiskt med retro att göra..

Men mer om detta de närmaste dagarna. Ha ett riktigt skönt och soligt veckoslut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti