sunnuntai 27. syyskuuta 2009

Om härliga böcker

Arrghh..nu är jag arg..eller i alla falla irriterad..skrev en - heter det postning ?? men det har försvunnit och inte ville maskinen överföra bilder heller, kan det vara överansträngning i systemet, alla skriver i sina bloggar söndag kväll? Men nu verkar det fungera igen så vi gör ett nytt försök..

Ja böcker alltså, de är ju underbara! Har hela mitt lilla liv älskat att läsa, var redan i första klass flitig besökare på byskolans bibliotek. Kommer ihåg att när jag var en 10 år, läste vi Kulla-Gulla-böckerna med mamma och vi grät båda två. Det var på sätt och vis en härlig upplevelse, får se om jag kan göra detsamma med min flicka. Hon är nu 6 år och läser redan jättebra. En kväll ville hon läsa kvällssaga för mig, och hur hon sedan läste! Flytande, med röstskiftningar och allt, jag blev riktigt rörd. Det kändes på ett konstigt sätt som åter ett steg på väg från mig, att hon verkligen inte är en liten bebis mera som behöver mig hela tiden. Vemodigt, men nödvändigt. Snyft..

Jag är glad att jag har kunnat överföra kärleken tilll böcker till henne också. Det är en sådan fantastisk gåva att kunna läsa och njuta av det. En hel värld öppnar sig för en, och oftast helt gratis om man kan besöka ett bibliotek. De andliga värdena är också viktiga i vår familj, så att kunna läsa är oersättligt på den fronten också.

Härliga böcker har jag idag satt in på nätbutiken också, underbara inredningsböcker med inspirerande bilder! Det är sådana böcker som faktiskt är roligt att äga, att man kan gå tillbaka till dem när man vill, bläddra, njuta och drömma lite, kanske få en idé som man vill förverkliga därhemma. Så välkommen att kika i butiken, kanske där finns en bok som just du vill äga..


Här är en stämningsbild från en utav böckerna. Man kan ju bara njuta av färgerna och atmosfären! Ha en glad början på den nya veckan och kom ihåg att njuta av höstens färgprakt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti