lauantai 19. syyskuuta 2009

Trött men nöjd

Ja det är igen midnatt och här sitter jag och skriver..har blivit tydligen en dålig vana att vara uppe på nätterna, voi ändå (som dom säger här i svenskspråkiga Finland)..Har just gått igenom varenda grej i min nätbutik och justerat priserna (till förmån för kunderna), nu lönar det sig att titta in! Har mer grejer som väntar på att bli fotograferade, om man nu bara skulle hinna allt..


Idag har jag städat terassen, ja det blev faktiskt av och fint blev det. Tog några bilder för att visa några detaljer. Det skulle vara roligt med en helhetsbild men det verkar som där alltid är sladdar och tvättlinor och allt möjligt icke vackert som syns så våran terass i lite mindre bitar, varsågoda!


Gjorde ett roligt stilleben (rätt stavat, hmm?)  på bordet, skall sätta ett ljus under det rostiga rivjärnet. Jag är helt galen i rostiga saker (kanske jag är lite rostig själv också?)..Den konstiga högen som syns bakom är ett projekt som senare kommer att synas i nätbutiken men mer om det en annan gång. Om ni tittar noga ser ni också familjen nyckelpiga, det är lite som vi fast min man har inte så skrämmande ögon som "pappa-nyckelpiga"! Det är dottern som har gjort den största, jag blev så full i skratt när jag såg de där ögonen men man ville ju inte såra henne. Men de påminner mig faktiskt om den där ugglan på tv (i Finland) ni vet :)



När man sitter på terassen så har man en väldigt fin utsikt. Jag bara måste ha fri sikt, skulle bli galen om jag skulle ha skog runtomkring på nära håll och inte kunde se någonstans. Skall fälla lite mera träd och buskar så jag ser ännu mer och längre..Vi har en konstig form på vår gård som ni kanske ser, som en stor tårta med gräs på. Men det blir nog bra så småningom, förresten så gillar jag tårta..




 
Och så trillar vi ner från terassen och ser oss omkring..den här stegen rekommenderas att inte klättra på, för man kommer inte så långt - om man inte är en lättviktare som den här klättraren..



Krasse skall vara en idiotsäker blomma som alltid lyckas - jaha, kanske jag inte är idiot då eftersom jag nästan aldrig lyckas, den här var ganska fin ändå, underbara lysande färger - och lite rostiga detaljer i bakgrunden..



- Va göööru mamma?? Får ja´va´ me´?



Och här har ni min trädgård som är så chic..åtminstone shabby chic men det gillar jag jättemycket så det passar ju utmärkt! Skall faktiskt försöka rensa lite innan snön kommer (om det nu kommer..)



Så här ser jag min dotter för det mesta, på väg hitåt eller ditåt och absolut på cykel. Och bra går det, förutom imorse då hunden fick fnatt och hoppade på den cyklande lilla damen så hon föll omkull. Men det var också första gången som hon föll och lyckligtvis klarade sig helskinnad, blev bara lite rädd.



Och så en sista bild, denna hör ihop med något som är på gång och har med retro att göra - ja, konstigt va? Men mer om det senare..Ha en riktigt skön söndag!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti